Ernst Kirschsteiger...

.. var huvudgäst i tv-programmet Kattis och co som jag precis kom hem från. När Ernst först dök upp i TV med sina inredningsprogram tyckte jag han var ganska jobbig och överdriven. Visst är det underbart när man ändrar uppfattning om personer åt ett mer positivt håll?! När man måste revidera sitt första intryck och inse att man ibland är för snabb att döma? Jag har iallafall ändrat mig angående Ernst. Han är störtskön och har ett härligt sätt att se på sig själv, sitt kändisskap och sitt jobb. Önskar att han kunde hängt med hem och sprudlat av idéer barfota här!

De inredningsarkitekter jag varit i kontakt med den här veckan har varit allt annat än roliga och entusiasmerande. Idag ringde ett riktigt stolpskott som mer eller mindre anklagade mig för att jag inte hade svarat i telefon på tre dagar och då har hon, vad jag har sett på displayen, ringt en gång och det samtalet har jag besvarat men hamnat i växeln hos hennes företag. Bra sätt att skaffa sig kunder på - NOT

Nej, tacka vet jag Ernst! Charmant och energisk. Glömde fråga vilken dag just detta program kommer att sändas men de går på tisdagar kl 20:00 på TV4+. Kan varmt rekommendera att se det för det var intressanta gäster och diskussioner. Bland annat handlade odet m att spela roller och inte våga vara sig själv och en av gästerna berättade öppet om att han i 40års tid har försökt att dölja att han är transvestit med följd att han alltid känt ett utanförskap. För några år sedan avslöjades han av sin fru och sedan dess lever han öppet med vem han är. Deras kärlekshistoria var helt fantastisk och jag har blivit så blödig med åren så jag satt nästan där och grät när han berättade om sin frus reaktion.

(Nu gråter jag när Laila och Tobias dansar till All by myself.. )

Tar en paus och torkar tårarna och återkommer om en stund..

Så! För att avsluta det här med Kattisprogrammet så var det sevärt och jag syns nog i bild för vi fick sitta på de reserverade platserna och jag hamnade bredvid den stol där kommande gäster satt innan de skulle presenteras. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0