Renoveringen stoppad

Då Lukas inte dök upp i morse på avtalad tid kl 7:00 kastade vi ut killarna! Ett beslut vi fattade efter att ha "sovit på saken" efter gårdagskvällens diskussioner och granskning av det arbete som är gjort hittills. TU ringde upp Lukas och meddelade att de har till klockan 11:00 på sig att plocka ihop och lämna tillbaks vår nyckel då vi inte vill att de håller på medan vi är borta. Jag är rädd att de kommer förstöra mer material, skruva skåp och socklar snett och sabba bänkskivorna och om Lukas inte får fram mer kompetenta hantverkare så vill vi bryta avtalet här och nu. Det lät inte som han hade några tillgängliga nästa vecka men vi ska träffas på måndag och stämma av.

TACK OCH LOV för att jag skrivit ner allt som hänt här på bloggen och i kalendern. Skönt att kunna gå tillbaks i händelseförloppet och ha skriftligt och bildligt underlag för vad som hänt och sagts.


Här är öppningen mot vardagsrummet och den mest iögonfallande delen av öppningen från kökshållet ser ut så här efter spackling och målning..


Här är dörröppningen från hallen sett underifrån efter målning.


Med kryssmätare ser man hur krokig öppningen är om man nu inte kan se det med blotta ögat (vilket man kan).




Bulligheten mitt på kanten, mitt i bild är väl snygg?
Hörnet vid sneda väggen, justerat med nytt spackel ovanpå gipsskivan för att "blir rak".



Kommentera gärna om ni tycker vi gjorde rätt som stoppade så här i fjärde veckans slut? Det känns bra att vi satt ner foten och att de inte ska vara här i helgen när vi är bortresta iallafall.

Nu har jag precis tagit emot köksöns bänkskiva från IKEA så snart har vi allt på plats iallafall bortsett från handymans som gör klart!






Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker du gjorde HELT rätt som satte ner foten. Jag tror att alltför många klåpare får hålla på för kunderna inte ser hur det annars ska kunna bli klart. Hoppas att det ordnar upp sig fort, så att ni snart har en åtminstone dräglig tillvaro igen. (Sedan ser vi givetvis fram emot att se när ni har en helt FANTASTISK tillvaro i det FÄRDIGA hemmet...)

2009-06-18 @ 12:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0