Morgonmys med hantverkarna

Tu åkte till N-köping tidigt i morse och jag bestämde mig för att ta en sovmorgon. Glömde bort att killarna kommer kl 7:00 men det gjorde inte så mycket för de drog igång med någon typ av putsning, antagligen sandpappring av de spacklade väggarna och ljudet var sövande och rofyllt. Härligt att ligga och dra sig när andra arbetar!

Det var två mycket vänligt inställda killar som hejade när jag väl klev ut i vardagsrummet, ödmjuka efter gårdagens "skäll" och kritik. Nickade och bockade och följde snällt med ner till gatan för att röka utanför porten när jag gick. Väggarna och fläkttrumman börjar se riktigt fint ut nu! Det är bara den sneda väggen som måste justeras också och det ska bli spännande att se om de får till det. Kräver ju vattenpass = avancerade redskap. (Usch, vad elak jag är..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0