Full fart

När jag kom hem var det fyra gubbar på plats och jobbade för fullt. Så kul att komma hem och se att det har hänt saker! Jag fick massor av energi och slängde på mig snickarkläderna och kånkade ner alla soppåsar med byggskräp som låg i trapphuset utanför vår dörr och TU hyrde ett släp och så transporterade vi bort allt, inklusive föreningens dumpade prylar nere i soprummet.

Killarna hade under dagen rivit den sneda väggen, byggt upp en ny RÄT vägg och satt metallhörn på alla öppningar och spacklat dessa.

Peter som äger företaget kom dit och han är glad, energisk och angelägen om att vi ska bli nöjda. Trots att han inte var ombytt för att själv hålla på hittade jag honom spacklandes i fönstret alldeles dammig och det lyste ur ögonen när han förklarade vad han gjorde samt ursäktade sig att han älskar spackel.. Han kan helt enkelt inte stå still och se på när han ska instruera grabbarna vad som ska göra!

TU förklarar för elgubben (till höger i bild) och arbetsledaren hur TV-sladden ska dras ner i vardagsrummet från fläkttrumman.

Nya väggen byggs upp. Nu är den spacklad och klar.

Imorgon ska de lägga klinker och Peter ringde ikväll för att meddela att de bara kommer att lägga tre rader för att få vårt godkännande av dessa innan de fortsätter. Bra! Det sista vi vill nu är att det blir fel igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0