Fredag v 30

Under dagen ska rörmokaren fortsätta med gästtoaletten och istället för handdukstork som värmekälla ska vattenledningen läggas i golvet. Detta innebär ett visst bilande kan man konstatera så här på morgonkvisten och ÅNGEST är rätta ordet för att beskriva hur det låter. Jag får fullständig panik inför grannarna och det gick tio minuter innan det ringde på dörren. Det var grannkillen bredvid som hade folk på besök och som undrade lite fint om vi kunde vänta en timme eller så innan vi fortsatte med bilandet.

Då hade han hunnit köra upp det mesta av golvet så jag hoppas, hoppas att det inte ska låta på det här hemska viset mer. Han har också bilat ur en skåra i väggen längst ner vid golvet för rören och gubben är alldeles ljusbrun av damm. Fy, vilket skitgöra!



De här killarna verkar ha koll på att man ska ha med sig lite av varje när man håller på och de började dagen med att tömma ut sitt förråd av muttrar och prylar på köksgolvet.




Nu ligger dimman av damm tät över hela lägenheten och man får in det i näsan och munnen när man andas. Jag vill inte ens tänka tanken på hur det kommer se ut när allt har lagt sig över möbler, kläder, den nytvättade tvätten, sovrummet...


Kommentarer
Postat av: jennie

Åååh, va jag längtar efter att få såna fina högar med muttrar och fundera på vart de ska sitta?!

På måndag drar det igång här, spännande och nervöst!

2009-07-31 @ 12:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0