Fogning och spackling

Idag har vi tre killar på plats, en som ligger på golvet i köket och fogar, en som river bort flera lager av gamla tapeter från hallen och Peter himself som står och gör det roligaste han vet - spacklar - i lilla toaletten.

Så fort fogningen är klar och har torkat till sig lite ska golvet täckas och väggarna putsas och målas. SEN är det äntligen klart för att börja skruva ihop köksskåpen. Skulle så gärna vilja se dem på plats innan vi åker på semester..

Peter spacklar över min tidigare spackling. De kommer att göra helt släta, vita väggar. Jag vill inte ha kaklat i detta lilla utrymme då det känns så "rutigt". Det är ju inget våtutrymme med golvbrunn heller så vanlig vårumsfärg funkar bra på väggen.

Den tredje killen skrapar tapet. Ganska kul att se vad som har suttit på väggarna genom åren. Man kan skymta en brun medaljongtapet som skulle varit väldigt inne om den gick att rädda. Retromodern kan man säga! De ska fixa till alla väggar i hallen och vardagsrummet på detta sätt då det bildas luftbubblor under spacklingen om tapeten har släppt på vissa ställen vilket kan leda till sprickor i framtiden. Skönt att få det ordnat på ett snyggt sätt! Sedan ska taket sänkas fram till bokhylleväggen efter köksöppningen och alla de härvor av sladdar som går i väggen uppe vid taket döljas därunder.Det kommer bli så fint!
Känns lite märkligt dock att allt det arbete vi la ner med att måla förra sommaren nu blir ogjort men samtidigt hade vi inte kunnat bo och leva med röklukten från väggarna.

Här är samma utrymme som bilden ovan fast ett år tidigare.


Nu ska jag fixa några ärenden på stan och sedan tror jag att jag måste hugga i här hemma. Blir rastlös av att bara se på när andra sliter. Ju fortare vi blir klara desto bättre och jag borde duga till att riva tapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0