Torsdag kväll

NU har Stasys ersättare äntligen kommit! Arbetet har ju stått still sedan Stasys åkte i måndags och nu har vi börjat undra när de ska fortsätta. Hans ersättare är en ung kille vid namnet Tados och om vi hade kommunikationsproblem innan pga bristande tyska är det inget mot vad vi har nu! Den här killen svarade "small" på frågan om han talar engelska och sedan var det stopp. Jag försökte erbjuda honom kaffe men han bara tittade frågande på mig. Får helt enkelt sticka en kopp under näsan på grabben och se om han tar emot den.

Karo har varit här och stämt av vad som återstår att göra:

Badrummet:
* de ljusa fogarna ska bytas mot grå
* aluminiumlisten för glasväggen ska fästas
* spegeln kaklas in
* silikon i hörnen och vid toalettcisternen
* bastupanel upp (panelen är på väg, befinner sig nu på en lastbil någonstans mellan Sverige och något baltland...)

Tvättskrubben:
* rivas ända upp till taket
* mosaiken sättas på golvet
* väggen målas

Hallen:
* taket spacklas igen
* väggarna målas
* tapetskarvar spacklas på väggen i sovrummet (detta måste nog jag göra för det ingår inte i badrumsofferten)

Enligt Karo så är allt utom bastupanelandet klart på lördag förmiddag så då hoppas vi att panelen är på plats så att de kan fortsätta med det. Så i min värld borde väl badrummet vara klart nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0