To wash or not to wash - thats the question

Vi har - ända sedan vi såg badrummet på visningen - diskuterat frågan om tvättmaskiners vara eller icke vara i vår lägenhet. Vi fick ju ärva en tvättmaskin av tidigare ägaren. "Fungerar hur bra som helst trots att den är 20 år gammal. Ni får den på köpet!" Otacksamma som vi är kastade vi ut den gamla pjäsen redan dag ett (tror till och med att det var timme ett) och sedan dess har vi med jämna mellanrum avhandlat om vi ska nöja oss med tvättstugan en trappa upp eller ha en egen i lägenheten på bekostnad av plats för annat. Jag ska erkänna att jag är tvättmaskinsmotståndaren i familjen. Jag tycker det är smidigt att använda de två maskinerna och torkrummet i föreningen och det är bara en halvtrappa upp från oss. TU, med goda råd från Tzz tycker att vi ska tänka ett steg längre och vill ha tvättmaskin i lägenheten. Den stora frågan är då bara VAR vi ska klämma in den. TU vill ju ha sin bastu och det tar ju upp all plats som annars hade kunnat räcka till tvättpelare. Köket tycker jag kan fungera om man gör det integrerat men det vägrar TU gå med på. Vår enade plan har tills för någon vecka varit att förbereda för tvättmaskin i badrummet där badkaret står och så kan det bytas ut mot dusch och tvättpelare om man skulle vilja det.

Nu har dock TU en ny idé och det är att dra vatten och golvbrunn till den kvarvarande garderoben i hallen utanför badrummet och sätta in en tvättpelare där. Detta lilla skrymsle måste då inredas som våtrum med sockel mot hallen för att förhindra vattenläckage, golvbrunn, rördragning över hallgolvet mm. Jag tycker att det är mycket jobb för något som vi ändå kanske inte ska ha men jag ger med mig. Hoppas det blir bra!





Hantverkarna vill ta bort den gamla dörren och sätta in en ny, modern men så långt är vi inte i tankeverksamheten så det har vi sagt nej till. De får inreda och förbereda för tvättmaskin och så tar vi ställning till dörrval sedan. Jag har en tanke om att kanske sätta en aluminiumjalusi som kan dras ner istället för en traditionell dörr? Skulle nog kunna piffa upp i den annars ganska tråkiga hallen som kommer bli låååång i och med utbyggnaden för bastun mot sovrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0