Onsdag kväll

Min fantastiska sambo ägnade kvällen åt att åka till K-Rauta för att beställa en kvadratmeter av vårt klinker till då vi tagit till för lite i kombination med att badrummet blev en aning större än vår ursprungliga ritning. Jag hade också kommit på att vi betalat 120 kr för mycket per kvm efter att ha praktiserat enkel matematik = 10 kvm á 449 kr kan inte bli över 5000 kr vilket vi hade betalat. TU fixade till detta och fick tillbaks pengar och en kvm till beställt.

Han har också köpt kakel till väggarna på Bauhaus, vita, blanka plattor 30*60 cm som han transporterat hem och burit upp alldeles själv medan jag fikat med en klasskompis från gymnasiet som jag inte träffat på typ 12 år. För att visa min tacksamhet har jag dammsugit sovrummet, vardagsrummet och köket och torkat alla golv samt sanerat lilla toaletten som var minst sagt dammig då den inte varit tejpad lika noga som övriga lägenheten. Kommer säkert gå till historien som tidernas mest onödiga städning då allt säkert är dammigt imorgon igen men det känns ändå fräscht att fixa till det mellan varven. TU stannade till hos TG och LN för att se fotboll så han fick också lite socialt umgänge idag!

Efter städningen ordnade jag ett litet hemmaspa i köket för jag var bara tvungen att duscha och jag har ju vanan inne att leva utan dusch sedan mitt boende i Gamla stan så jag körde en hederlig hårtvagning i diskhon.


Efter håret var det dags för fotbad och i sann Johanna-anda hoppade jag upp på diskbänken och tappade upp ett fotbad. Har inga skrupler när det gäller att kombinera bad och kök då det lutar åt att vi ska riva köket inom snar framtid.



Det var riktigt bekvämt på diskbänken med en mjuk handduk att sitta på och tv:n på andra sidan rummet.




Kommentarer
Postat av: Jenco ♥

Lotta - du är ju helskön!

Man kan INTE beblanda badrum med kök för mycket, det finns gränser!!

Så bada i köket är ok, men laga mat i badrum, det är inte ok!

2009-02-12 @ 21:02:59
URL: http://jencobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0