Måndag kväll 24/2

Så var lugnet och friden framför tv:n och kropnprinsessans förlovning slut.. För vem behöver Demolition man 1 när man har Demolition Man 2 Wannabe? TU kommer hem från jobbet, tar en kofot och går loss på hyllan innanför dörren i köket:

 
Vi har länge tänkt att ta ner detta parti i köket för att få en känsla för hur man kan placera kylskåp mm utan denna vägg i vägen. När vi köpte lägenheten var jag övertygad om att den gamla hyllan skulle vara kvar men efter att ha försökt måla och fräscha upp den i somras har jag inte längre några som helst skrupler att riva ut det gamla.

   
Skrupler har inte TU heller och precis som vid tidigare tillfällen när det har behövt rivas i lägenheten har han gett sig i kast med detta med stor energi och glimten i ögat.



Efter hyllan gick han loss på betongväggen mot kylskåpet och jag hann inte packa undan porslin, kläder och papper som låg framme i den takt han rev så nu ligger det ett dammtäcke över hela köket.


Hålet i väggen blir större.... och större... och större ...
                      
.. men sedan kommer Demolition man 2 på att det är FOTBOLL på tv och drar till en sportbar för att kolla på Zlatan istället.

Själv kommer jag fortsätta rita på köket för det verkar som vi kommit fram till en break-through på köksfronten, mycket tack vare TG:s förslag igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0