Måndag - Jan Bylund

Nu har jag skrattat i nästan två timmar åt Jan Bylund som varit på jobbet och föreläst om hur man får sig själv och sina medarbetare sammansvetsade och motiverade samtidigt som man har roligt, om vikten av att hitta inspiration och lust i arbetet även i tider av förändring.


Vilken underbar människa! Han pratade om att man måste lära sig att se sig själv utifrån både brister och tillgångar och att bekräfta sig själv och andra genom beröm. Han tog fram sina svaga sidor och visade hur han kan använda sig av dem i sitt yrkesliv. Jag skrattade så jag grät åt hans beskrivning av senaste TV-inköpet. Han är tydligen helt oteknisk och när han möter teknikförsäljare med byxorna nere vid knäna som bara säljer på produkt för att de är så osäkra på sin egen personlighet blir det totalkrock. UW i Varberg - Jan Bylund vore klockren för er butikskedja på något möte om ni vill ha kul inspiration. Hans utlägg om HDMI, scart och 100 Hertz var vansinnigt roligt.

Jag kände mig nöjd under föreläsningen för jag hade precis avslutat ett samtal med Karo (arbetsledaren för hantverkarna) och gett Stasys beröm för att han är så duktig och framåt. Nu är jag ju ingen expert på våtrumsunderarbete men i mina ögon ser det ut som de gör ett bra och noggrant jobb.

Jag vill också passa på att berömma min sambo för att han gör ett så bra jobb med renoveringen och för att vi klarar det så bra tillsammans. Vår omgivning måste också berömmas och tackas för att ni står ut med oss under denna period. Ursäkta om vi är insnöade och prioriterar hemmafix före socialt umgänge och att vi är trötta och tråkiga.

Så! Nog smörat för idag! Lägger ut lite bilder från helgens IKEA-besök och tankar och idéer om köket ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0