Demolition Man

När jag kom hem från jobbet nu, kl 16 fredag eftermiddag, var det bedrägligt lugnt i huset. Öppnade lägenhetsdörren och möttes av en hall fylld av IKEA-påsar med skräp och dammet låg som en dimma i luften.



Trodde inte att det var någon kvar men så prasslade det i plasten borta vid badrummet och ut kommer Demolition Man med ytterligare påsar. Det är han som syns som en skugga på bilden.

Jag vet inte om vår plan att köra bort skräpet på tisdag kväll är så genomtänkt med tanke på att de påsar som syns på bilden bara är ungefär hälften av allt som ska forslas bort...



Vi har vissa kommunikativa problem, jag och Demolition Man för han verkar inte förstå varken svenska eller engelska då jag försökte fråga om han behövde fler säckar. Han ser inte mycket ut för världen då han är kort och liten men grymt stark, effektiv och snabb är han iallafall för han har fått ner allt kakel och båda väggarna och packat ihop skräpet själv på mindre än 7 timmar.











De sista resterna av gamla hallväggen ska bankas ner imorgon, lördag, med hammare. "No sound, eh little sound" säger Karo, väl medveten om husets regler att det inte får renoveras med ljud på helgerna.

PEPPAR, PEPPAR - INTE ETT ENDA KLAGOMÅL IDAG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0