Tygverket

Igår tog jag mig till Tygverket på S:t Paulsgatan vid Mariatorget och himmel och pannkaka vilket himmelrike för tygälskare! Jag som trodde att jag hade gott om tid på mig innan middagen jag skulle på kl 18:00 fick med andan i halsen slita mig från alla hyllor och rullar och rusa. Då hade jag bestämt mig för ett tyg till soffmadrassen, en beställningsvara i mörkt brunt och köpt material för att sy egna kuddfodral av tyget nedan:

Madrasstyget är i samma bruna nyans som linjen i detta tyg och jag tror det kommer bli fint mot panelväggen i köket. Kuddarna ska sedan vara i blandade mönster och färger, gärna turkost och vinrött (eller Bordeaux som BD säger) och det kliar i fingrarna att få dra igång symaskinen.

Det randiga passade ganska bra ihop med prickfodralet jag köpte i Ullared förra helgen.

Jag kommer åka tillbaks till Tygverket snart igen för att köpa mer! De hade bland annat ett coolt tyg med svart botten och glada färger i stort mönster som skulle kunna bli coolt som alternativ till detta på soffan. Hittade också ett jeanstyg som skulle kunna bli ballt. Då kan jag ta TU:s gamla avlagda jeans och sy kuddfodral med bakfickorna som dekoration. Kan bli bra?

Kommentarer
Postat av: jw

Hej där!



Vad fint det blir.

MEN!

Jag tycker inte om det här färdigställandet och att allt börjar bli klart. Vad skall jag se fram emot på kvällarna? Uppskattar verkligen att kunna läsa om vad du håller på med. Kanske man får börja med facebook... ELLER så får du döpa om bloggen, vad kan nästa projekt vara? Kramar i massor från västkusten. Ser fram emot att få checka in med familjen i gäsrummet när hösten tagit ett riktigt grabbatag om sverige. Vi hörs och ses!

2009-09-22 @ 22:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0