Sömmerska? Nja...

Det var länge sedan jag sydde sist! Och att sy gardiner, vilket är det jag sysslat mest med, är en sak och att få till dynor, maskeradutstyrsel och klänningar en helt annan. Började med att jag klippte fel såklart så madrassens ena bit blev för kort och detta har jag försökt kompensera hela kvällen genom att sy nya kantstycken. Det ligger en tarm ute i köket och väntar på att få träs på skumgummit och om det passar - ja, då kommer jag göra ett stort kors i taket. Tur att det är ett billigt tyg jag experimenterar med! Det är iallafall ganska roligt att skapa och vara lite kreativ med händerna och jag hoppas jag blir lite mer varm i kläderna inför kommande sömnadsprojekt.

Imorgon ska vi ha bostadsrättsföreningsmöte och besluta om renovering/upprustning av fönster. Målet är att sätta dit en isolerruta för att på så sätt få energimässigt bättre fönster samt ljudisolera. Med tanke på hur kallt det var hos oss förra vintern så känns det angeläget att få till detta innan vintern och de två företag vi tagit in offerter från kan ordna det innan jul om vi bara bestämmer oss. Blir nog en sen kväll imorgon..

Det är nu ute i föreningen att vi har en bastu också, tack vare protokollet från OVK-besiktningen. (Obligatorisk ventilationskontroll) Vi fick en 1:a för "felaktigt don i bastu" (1:a betyder anmärkning men ändå inom ramen för godkänd besiktning) och en av medlemmarna i styrelsen har skickat ut ett mail idag där han tycker att frågan om individuella elmätare för lägenheterna ska upp på tapeten igen nu då "NN/NN" verkar ha bastu vilket borde kosta en del i uppvärmning". Trodde givetvis att vi betalade för den el vi gjorde åt men så är inte fallet utan husets elförbrukning delas på kvadratmetern per lägenhet. Svårt fråga det där.. Klart vi ska ha mätare för varje lägenhet! Tänk vilken diskussion det skulle kunna bli! Antal kW-timmar som barnfamiljens tvättmaskin drar kontra våran bastu, golvvärme, elektriska handdukstorkar och tända lampor.  Annars får vi väl ha bastukvällar en gång i månaden då hela huset är välkomna så att de får valuta för sina pengar! Kanske kan använda tvättstugans tidsbokningssystem för att få till ett schema då det bara får plats tre rumpor åt gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0