Skissar på kök för sjuttioelfte gången

DET ÄR SÅ SVÅRT!!! Det finns ju så oändligt många valmöjligheter och varianter och HUR vet man vad som blir bäst? Jag har kommit på en cool lösning på bord (om jag får säga det själv) som tar hänsyn till både min och TU:s önskan. Jag vill ha köksö med matplatser i barhöjd samt en utbyggnad för "vanliga" matplatser och TU vill ha ett stort bord för 8 personer.
Min tanke är att platsbygga ett bord utifrån den köksö vi väljer och till vardags rymmer detta bord fyra matplatser men på gaveln mot fönstret ska det gå att fälla upp bordsänden och skapa ytterligare sittplatser. Jag vill hellre ha rymd och plats till vardags än ett gigantiskt bord som alltid står framme. Hoppas TU gillar min idé..

Men längre än så har jag inte kommit idag! Överskåp eller inte? Vita eller brunsvarta luckor? Köksön ut från väggen eller fristående? Integrerad kyl- och frys eller fristående? Listan med frågetecken är oändlig! Jag ska prova en annan taktik än att sitta med ritprogram - klippa ut alla bilder i kataloger jag tycker är fina och sätta upp dem på väggen i köket och sedan försöka hitta ett kök som vi gillar och helt enkelt kopiera det utifrån IKEA:s system.

Bara att köra igång! :) Alla kökskataloger är lästa och granskade och det sitter post-it på de sidor där det finns något intressant så det är bara att börja klippa och klistra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0