Vitvarurunda

Under fredagen var jag och Lennart (bilen) ute på en inköpsrunda för att få hem de sista vitvarorna till köket. På lunchen åkte vi till Barkaby och Hemmabutiken där för att hämta ångugn och induktionshäll.
 
Jag är inte alltid helt nöjd med storleken på Lennart - han är ju bred och lång som en stridsvagn i citytrafiken - men i det här läget är han guld värd. Bara att skyffla in den ena kartongen efter den andra!
Efter jobbet var det dags för nästa stopp, Trettis showroom och varuhämtningslager vid Norrtull. Där väntade en gigantisk kartong på 29 kg med en Gramfläkt. Inte heller det blev något problem för Lennart som glatt rymde allt i sitt bagageutrymme.

Samtliga killar som hjälp mig att lasta under dagen har beundrat Lennart och tyckt att han är grymt praktisk för renoveringsändamålet! Hehe..

Jag är nöjd med att ha klarat min runda (helt och hållet tack vare GPS:en) och att jag haft en fin stund med Lennart. Det behövdes efter våra dispyter i garaget..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0