Dagens runda

Idag har vi varit på Badrumsgruppen på Norrtullsgatan. Såg deras reklamplats på tunnelbanan och de har 20% på hela sortimentet just nu. Jag ville egentligen mest kolla hur tvättstället Duravit Vera ser ut och vilka möjligheter för skåp och lådor som finns till det. Vi letar efter ett tvättställ som inte är så djupt men ändå brett. Inte så vanligt verkar det som. Vi vill dessutom ha med bra förvaring under och helst i form av två utdragslådor och då blir det riktigt knepigt. Efter en googling hittade jag just Duravit Vera som ska finnas i 60 cm bredd och 38 cm djup men jag kan inte utläsa via hemsidan om det går att kombinera med lådor. Fick rådet att ringa direkt till dem så det ska jag göra imorgon.

I vilket fall som helst visade det sig att Badrumsgruppen var ett riktig pärla bland badrumsaffärer och lustigt nog hade de uppbyggda miljöer med precis de badkar, duschväggar och handfat som jag hade kollat på. I samma storlek som vårt blivande badrum dessutom. Huur bra som helst!


Här är badkaret vi har bestämt oss för: Svedbergs C75. Ganska rakt och stilrent och passar bra då vi ska stå och dusch i det. Med 20% rabatt blev det mycket billigare än det billigaste alternativet på nätet. (Jag sitter och kör alla produkter vi ska köpa på pricerunner, kelkoo mm för att hitta bästa pris - sann smålänning :)) Ska dit och beställa detta imorgon så är det ett projekt i inhandlingsprocessen mindre.



Här är ett av alternativen vi kollar på: Dansani Square. TU tycker att det skiljer för mycket i vit nyans på handfatet och lådorna och jag är väl kanske beredd att hålla med. Vi kanske ska satsa på något i trä - frågan är bara vilken sorts trä. Det ska ju matcha bastupanelen. Utnämner just denna fråga till dagens i-landsproblem..

Tycker fortfarande att mitt första alternativ när vi började kolla står sig bra i konkurensen och det är ett Westerbergs Motion 75 cm i vitt. Finns nu att beställa på K-Rauta med 20% rabatt.



Har fått FANTASTISKT bra råd från vår alldeles egna inrednings-, kakel- och klinkerexpert idag också, MH i A-torp. Vi har ju redan beställt en klinkerplatta i storlek 30*60 för golvet samt upp bakom badkaret som en fondvägg. Till detta funderar vi på vita plattor och jag ringde MH idag för att få tips om lämplig storlek på dessa för att matcha det andra. Fick då rådet att tänka på att provmäta plattan vi beställt samt den vita vi eventuellt funderar på om vi vill att de ska vara i samma storlek för de är tydligen inte alltid exakt det måttet som står och mycket riktigt visade sig vår klinkerplatta vara 29,6 cm och den vita 29 cm. Ska de då sitta i samma höjd kommer fogarna att skilja sig och det kommer man säkert störa sig på. Nu orkar jag nog inte leta som en tossa efter en vit som är precis det måttet så jvi funderar på att skippa fondväggen och köra det vita enbart. Jag ringde jour-MH och fick rådet att ställa fondplattan upp och låta de vita ligga ner. MH hade en bra poäng med att behålla fondväggen - det gör att badkaret betonas lite eftersom det är helt vitt. Jag är dock inte överförtjust i långsmalt stående plattor men köper helt klart argumentet om att behålla fondväggen.

Nu har jag ett nytt förslag på sättning som jag fick från grannen under som vi våldgästade ikväll. (Han har en likadan lägenhet som vår i planlösning och den är topprenoverad för 1,5 miljoner så det är en inspirationskälla som heter duga)
Hans klinker i köket och hallen var lagt med två stående 30*60 bredvid två liggande om vart annat och det tror jag skulle kunna fungera på fondväggen. Se bilden nedan som är från grannens kök. MH - vad säger du om det?!





Vi fick en bra känsla för hur vårt kök kan bli när vi var hos grannen. Så fint och så annorlunda mot hur vårt är idag trots att det är precis samma planlösning. Vi diskuterade för- och nackdelar med olika placeringar och han var gullig och visade oss vad han tycker är bra och mindre bra med sitt kök. Det är en väldigt fin lägenhet och jag har fotograferat dessa två köksbilder från visningsbroschyren när den lägenheten såldes. Därav den något konstiga formen på bilderna :)



Jag provar badkarskomfort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0