Toalettpappersrullshållare

.. har varit uppe på diskussionstapeten många gånger i familjen Nilsson/Birgersson och ett flertal varianter har varit hemma och vänt men inte klarat granskningen. Problemet är att det inte finns någon given plats att sätta denna hållare och jag vill helst inte ha en golvplacerad variant (har blivit skadad av mammas inpräntande sen barnsben att det ska vara lättstädat ;) ) utan tycker vi kan skruva fast en i kommodens kantsida. Detta har dock inte TU gått med på trots att jag hittat ett märke som heter "Noll hål i väggen" där man inte behöver borra utan limmar fast handdukshängare, hållare, krokar mm. Han tycker det fungerar bra som nu då pappret står på hyllan bakom toaletten. Fick höra att det minsann fungerade jättebra för man tar pappret först så slipper man vända sig helt om och så sätter man det på badkarskanten. Ja, ja - in your dreams att jag går med på att ha pappret på bästa hyllplats! Jag tog en sväng till Lundell och Zetterlunds idag som har miljarders beslag och krokar för att kolla in Noll hål i väggens sortiment men hittade istället en sort som man fäster med sugproppar. Ingen skada på kommoden och TU nöjd? Jag fick faktiskt godkänt! "Vi kan prova så..." = godkänt!


Jag har också handlat bets och lack till pallen som ska få samma färg som fondväggen. Hoppas att det blir bra.. Först gäller det dock att få ihop pallskrället och jag misstänker att pallens namn Bekväm kommer att ändras till Obekväm innan kvällen är slut..

Jag har en likadan pall sedan min lägenhet i Göteborg men den har alla snickare och målare som passerat här lyckats förstöra ganska rejält och med tanke på kostnaden för pallen så ställer jag mig inte och försöker slipa bort all färg, spackel och fogmassa som är fastkletad på pallen.


TU justerar ben och lådor på den blivande soffbänken i köket. Han sa precis och nu citerar jag "Jag är f-n i mig imponerad av mig själv, kolla jag skruvar här och så sitter det fast sedan. Vilken precision!" och så syftar han på sockelbenen under skåpen. Skönt när han är nöjd och glad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0