Ny vecka - nya tag och målarexpertis

NU ska vi ta nya tag och färdigställa allt en gång för alla! Det var lite för mycket annat på programmet förra veckan. TU:s kusin som är målare har precis varit här och kollat på målningen av tak och väggar åt oss och gett ett utlåtande om kvaliteten. Det finns vissa skavanker som måste justeras men det bästa av allt var att få beskedet att inte hela väggpartiet måste målas om för att få bort det nedmålade taket. Bara att tejpa och gå runt med en liten roller samt en pensel uppe vid taket.

Luckor och lådor som inte är monterade än ska vi försöka skruva ihop och justera själva.

På onsdag har jag kallat in förstärkning och fiffhjälp i form av Tzz som ska hjälpa mig att göra en variant av väggputtarna på väggen över den väggfasta bokhyllan i hallen.

Vid vår genomgång idag kom vi fram till att vi måste ta bort några gubbar för att göra bilden smalare. Vi enades om att tredje gubben från vänster och den sista som stångar sig in nog är dem som röstas ut. Jag vill ha en lite luftigare grupp med puttare också så det passar bra att ta bort en från mitten.

Jag är lite sugen på att låta liknande gubbar dyka upp på fler ställen i lägenheten. På väggen som syns i dörröppningen i vid vår walk-in-closet och vid köksön. Han som stångas på kanten kanske kan få vara någon annanstans om han nu inte får plats i hallen?

Vi får prova med bokhylleväggen och se om det blir bra och så får jag helt enkelt förhandla med TU utifrån det resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0