Lördag 15 aug

Nu är vi i mitten av augusti och vi är fortfarande inte klara.. Vem hade kunnat förespå detta? Idag är det dock roligt för Derek, hans hantlangare, TU och jag är alla aktiva med att röja skräp, montera skåpsinredning, socklar och lådor. Så härligt att befinna sig på slutspurten och helt plötsligt känner man sig lite oförberedd när man helt plötsligt måste veta var man vill ha lådor, hur skåpen ska inredas mm. Imorgon ska jag ta en heldag på IKEA och bara shoppa loss allt vi behöver för att skapa praktiskt inredda skåp! Sedan är det dags att börja packa in! AAAAAAHHHHH!!!!


Här byggs sittbänken i hörnet. Derek har jätteroligt åt att det fattas ett par sockelben och säger hela tiden att "ni sitta still annars rasa" och så flinar han insinuerande. Han har dock provsuttit och hoppat rejält på bänken själv så det ska nog inte vara någon fara. De gjorde en egen lösning med en regel mot väggen.

TU testar att han kan ligga raklång..





Frukostpremiär i köket! Jag gjorde smoothie med frusna bär och med mixern som jag lyckades hitta i en kartong och Derek trodde det var något fel på mig när jag var tvungen att tjuta ett glädjetjut av lycka för att det börjar bli klart. Sedan serverade jag alla grabbarna kaffe och bullar och Derek ville ha bullen värmd i micron så då fick jag för första gången prova den. Har bara fått bruksanvisning på norska och de hade väldigt roligt åt mig när jag läste högt hur vi skulle programmera klockan på ugnen för att få allt att fungera. Total lycka när bulldoften spred sig över köket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0