"Lagar mat" i köket

Kan nästan säga att jag lagade lite mat igår - jag värmde två pajer i microugnen, tinade kräftor i diskhon och hade kräftskiva med styrelsen för kören med riktiga glas och bestick. Låter kanske inte så mycket för världen men det var stort för mig! Härligt att komma in i köket och känna matos!


Idag, tisdag, ska hantverkarna komma igen (vilket de inte har gjort i skrivandets stund) och vi har förberett allt som ska justeras och fixas genom att göra en lista samt klistra rosa post-it-lappar på skåpen med bilder och instruktioner. Allt för att de ska klara sig så bra själva som möjligt nu när vi inte har möjlighet att vara hemma och instruera dem.

Hoppas bara de kommer... Jag vill inte ha det så här ofärdigt mer. Är så trött på all smuts och oreda och jag sover dåligt på nätterna just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0