Klädhängare i klädkammaren

Kvällens enda projekt blev att jag själv (är fotbollsänka - jag är ingen fan of Zlatan kan man säga) borrade, pluggade och skruvade upp en handdukshängare i klädkammaren som jag har tänkt ha som avlastningsstång. Hänga galgar, scarves, väskor halsband och dylikt på istället för att slänga det på golvet. Fast det brukar jag aaaaaldrig göra, men ändå ;)
Lite stolt för att jag klarade mig helt på egen hand! Bytte borr, pluggade och mätte med lasermätaren. Hade en stunds dödsångest förstås för det finns ett eluttag på andra sidan väggen men jag försökte mäta för att se om det fanns risk att träffa elledningar men sedan tog jag en chansning som gick vägen.
Jag har köpt små fyrkantiga krokar också som jag tänkte sätta ovanför stången. Måste bara "känna in" var de ska sitta någonstans. Älskar beslag och krokar! Det finns så mycket fint som tyvärr kostar väldigt mycket pengar. Affären Lundell&Zetterlunds var rena himmelriket för mig och jag gick där och botaniserade bland alla krokar och hängare.

Skulle vilja ha små aluminumpluppar som man sätter på köksbänken som kastrullunderlägg. Hade varit perfekt för köksön. Problemet är bara att de ska skruvas fast och det känns som man skapar en ost med hål i om man ställer sig och borrar så många hål som krävs för att det ska bli en vettig avställningsyta. Inväntar självhäftande pluppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0