Äntligen!

Ikväll har vi skruvat och justerat, borrat och packat upp och kommit en bra bit på väg. Min to do list har krympt en aning! TU har sänkt ner ugnarna så att det är i en bättre arbetshöjd och jag har skruvat lite lådor och korgar, om än med viss butterhet och protest.
 
De rosa post-it-lapparna symboliserar olika justeringar och fel som hantverkaren skulle åtgärda men eftersom han inte dyker upp så har vi bestämt oss för att göra det själva och det har gått bra. Nästan inga lappar kvar!

TU har också kontrollerat att spisen är monterad som den ska och tjoho - den fungerar och vi har kokat upp vårt första vatten!

Temperaturen på plattorna reglerar man genom att dra fingret upp och ner för skalan till vänster i bild och det gick snabbt som attan att få vattnet att koka upp. Härligt!

Lycklig Tu konstaterar att det kokar.
Jag kunde till slut hämta flyttkartongerna och börja packa in i skåpet! Så härligt att få stå och klura på var saker ska förvaras, montera inredning och ställa allt på plats. Glas och finporslin är uppackat och klart nu.



Nu vill jag bara vara hemma och fixa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0