Väga vägra vackert väder VVVV

VVVV - det är vad vi har ägnat oss åt i helgen och istället har vi jobbat HÅRT med fix hemma och det börjar så sakta arta sig. Vi har bockat av några av punkterna på långa TO-DO-LISTAN:
*putsa fönster
*betsa och lacka pallen
*måla och sätta upp "bokstäverna" (Bild kommer nedan)
*måla element - döööööödens tråkigt, enformigt och skittrist
*rensa kläder och galgar

Det har också kommit till vissa andra saker som inte stod på listan som att installer wii-spelet på datorn och ansluta Bose-systemet till TV:n.
 

Målade bokstäverna jag köpte på SallyAnne.






TU sorterade och rensade bland sina kläder och hans totala samling av skjortor är stooooor så han provade och jag hjälpte till att rensa. Det charmiga med TU är att samma skjorta som man tror att man redan rensat bort, dyker sedan upp i en upplaga till! "Bra att ha två av samma sort ifall man får en fläck som inte går bort på den ena". Jo, om det är en skjorta man använder ofta möjligtvis men galgvärmarna...


Det blev dock nästan en hel papperskasse med kläder som nu ska lämnas till bättre behövande:

Jag hittade en pall i soprummet som kommer att bli fin att klä om i samma tyg som soffan i köket - nu invigd av Tullan som sussade så sött där i lördags när vi åt middag och spelade Wii. Veckans projekt hemma blir att hitta tyg till soffan och pallen och till eventuella egensydda kuddfodral.


Kommentarer
Postat av: Stina

Inte ska ni göra er allt det där besväret bara för att jag kommer till er på torsdag! ;-)

2009-09-21 @ 19:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0