Premiärmiddag lagad!

Det blev spagetti och köttfärssås till slut! Lagade köttfärssåsen i en av kastrullerna och det gick hur bra som helst. Vad gott de smakade med hemlagat!


Spagetti, köttfärssås, riven ost, färsk basilika och ruccola. Kan det bli bättre efter fyra månaders restaurang och färdiglagad mat?

TU har fixat den läckande hon i köksön ikväll. Här provfyller han diskhon för att se var det läcker någonstans. Han hittade felet och har justerat det. Vilken klippa! Vem behöver hantverkare och rörmokare? ;)

Han har också monterat en praktisk hylla strax under diskhon som man kan dra ut när man drar ut den stora lådan. Svårt att förklara, ska ta ett kort sedan. I vilket fall som helst är denna hylla perfekt för diskborste, rengöringsmedel mm. Sånt som man inte vill ha framme men nära till hands helt enkelt.


Jag har packat upp samtliga flyttkartonger (hoppas jag) med porslin, bestick och torrvaror och försökt känna mig för var jag vill förvara allt. Vi har inte ont om skåp vilket är skönt. Ska dock försöka att inte fylla utrymmet med en massa onödiga prylar.
Jag har också städat, torkat av alla luckor och fondväggen så nu är det rent och fint i kökshalvan.

På köksbänken står vår buffé av silikon i alla tänkbara färger. Bänkar och fondvägg måste silikonas..

Köksön är redan en favorit att sitta vid.TU är glad att inte bänkskivan kapades då det blev en sittplats på gaveln också. Ett av de misstag som blev bra ändå. På väggen ovanför flaskorna ska vi ha den lilla tv:n.

Imorgon kommer (förhoppningsvis) en glasmästare och installerar bastuglaset. Perfekt nu när det går mot höst och jag ser fram emot att få komma helt i ordning i badrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0