Ullaredsfynd

Igår packade jag upp mina fynd från Ullared samt det som jag fick med mig från mammas skåpstömning. (Vår Feng shui-metod har fått ringar på vattnet och innebär nu att även mammas skåp befrias från innehåll)

De stora vinglasen till vänster stod nedpackade i en kartong i gästrummet och klarade därmed sig från kraschen. De enda glas som faktiskt var med om katastrofen och överlevde var de två snapsglas på hög fot som står längst ner till höger.. De andra glasen är nyinköpta.

Och här har vi de nyinköpta vinglasen samt alla träbrickor till Höganäskopparna som blivit över. Är det någon som har fula eller spruckna, svarta koppunderlägg och som vill byta upp sig så finns det ex antal att förse sig med hos oss!

Vi använder sällan kaffeservis och jag har inte tänkt att införskaffa någon ersättare till den jag inte längre har men jag fick låna denna fina kaffekopp med assietter som varit min farmor och farfars. Kan meddela att den INTE kommer förvaras i något överskåp..


Det här lilla glaset stod också och samlade damm i mammas skåp så de fick också flytta till Stockholm.


Köpte också en massa ljus. Bland annat de här spindelvävsmönstrade i vinrött/rosa och i grönt samt de vita med rosmönster.

Och de här kuddfodralen till nya sittbänken i köket. Två med turkosa prickar och en med rosa. Passade bra till den enfärgade bruna jag redan hade och nu ska jag bara få tag på ett bra tyg att sy fodral till den skumgummimadrass som mamma har köpt åt mig på Skumplastboden i Gislaved. Tror vår sittbänk kommer bli en väl utnyttjad hörna att slötitta på tv, läsa tidningen och mysa i. Särskilt på morgonen då solen lyser rätt in.

Jag håller också på att undersöka olika lösningar för ny diskho. Om vi väljer att inte ha samma modell igen utan en heltäckande diskbänk så kan vi kapa av bänkskivan och behålla den del som är hel. Sprickan är längst till vänster nämligen och vi får ingen ersättning för skivan från försäkringsbolaget så kan vi göra en annan lösning vore det skönt. Jag är lite inne på att specialbeställa en heltäckande diskbänk med en kant som går upp där bak och antingen en eller två hoar (beroende på priset) och låta den gå från väggen fram till tredje underskåpssektionens början. Det är ca 140 cm. (Den kan inte gå över en skåpssektion till för där börjar induktionshällen och ska vi ha den på en rostfri bänk så kan vi lika gärna göra hela i det och då pratar vi mucho kosing).

Har skickat en ritning till Landeryds för offert på ett sådant kalas och ska kontakta Purus i Smålandsstenar också. När jag får tid.. Allt fungerar ju så det brinner inte i knutarna.

AAAHHH, nu fick jag prisuppgifterna från Landeryds: 13 800 kr för enkel låda och 19 600 kr för dubbel. Tjena! Som referensram kan jag meddela att vi tyckte den vi har nu var DYR och den kostade runt 8000 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0