Aj, aj, för litet fodral

Hur gick detta till? Trots assistans av KB med påträdningen av min hemmasnickrade "fodraltarm" så fattades det några centimeter på slutet. Kanske för att det är svårt att sträcka tyget tillräckligt? TUR att jag började med ett billigt tyg! Måste ta ett nytt, annorlunda grepp på fodralproblematiken så att jag sedan kan stoltsera med "så-här-gör-man-tips" på bloggen som jag sett många andra inredningsbloggare göra nu när jag letat lite på nätet.

Något som dock gick bra idag var mötet om fönsterrenoveringen och vi har nu klubbat igenom en av offerterna, prutat och dealat lite och vi kommer få ljud- och energiisolerande glas innan årsskiftet. Hurra! Vi kommer att sänka u-värdet på våra rutor från 2,8 till 1,3! Det ni! Och för dem som undrar vad u-värde är kan jag bara ge rådet att fråga mig det över ett glas vin en dag så ska jag redogöra för allt jag kan om u-värde, argongas i glas och droppnäsor och annan fönsterterminologi jag numera kan slänga mig med. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0