Madrassfodral

Nu har jag kommit en bit på väg med mitt nya fodral till madrassen på kökssoffan. Det första försöket gick inte så bra för jag klippte fel, ringrostig i sömnadskunskaperna som jag är. Provar en annan metod att sy ihop fodralet nu också och i kombination med enklare tyg att sy i så ser det lovande ut så här långt.


Jag har klippt ut två bitar av tyget i madrassens storlek plus sömnsmön och kantremsor som jag sytt ihop till en ram. Denna ram provade jag på madrassen och justerade i storlek några gånger för att få den att sitta ganska tight runt hörnen och madrasskanten. Sedan har jag nålat fast ovansidan med avigan utåt med kantsidans aviga och håller nu på att sy ihop detta. Nålen rök dock av och det blev ursäkten för en paus i arbetet fram till helgen.

To be continued med andra ord..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0