Vi...

.. sover, tänker, planerar och fixar kök dygnet runt just nu och DET ÄR JOBBIGT! Världens största i-landsproblem- jag vet men nu är det som det är och vi sitter i en lägenhet utan kök med hantverkare som vill börja om 1,5 vecka och vi har INTE bestämt oss för varken slutgiltig planlösning eller vitvaror.

Direkt efter jobbet åker vi till diverse vitvaruaffärer, igår tror jag vi hann med fem stycken mellan 17:30 och 20:00. Lär mig en massa vetande om ugnars innanmäte, fläktars decibel och diskhoars fogning som jag inte vill veta, fast jag vill det på samma gång. Verkar jag snurrig? Det är bara förnamnet på hur det känns inne i huvudet just nu och hittills har jag fått två bryt den här veckan. Försöker tänka på hur det var när vi var i den här slutfasen med badrummet och att det var så himla skönt när allt var beslutat och klart. Siktar på det!

 
Här är mina önskemål på ugnfronten:Husqvarna Electrolux kompakt/kombiugnar. Den ena med varmluft/micro och den andra med varmluft/ånga. Sugen på ånga! Tycker det verkar vara ett spännande sätt att laga mat på!

 

Induktionshäll finns det många tänkbara.. Det enda kravet är att den ska vara åt det avlånga hållet - inte fyrkantig.



Och den här fläkten från Gram gillar vi! Är det okej att blanda märken? För mig spelar det ingen roll så länge de passar ihop och matchar i färgnyanser om det är exempelvis är rostfria detaljer? Finns väl alltid någon som stör sig på blandningen men jag ska inte tänka på en eventuell framtida köpare av lägenheten utan inreda så som vi vill ha det! Hur det nu är.. ;)

Rostfri bänk kommer det inte bli så på den punkten har mina tidigare inlägg redan spruckit. Det blir antingen sten från en värnamoförsäljare eller en laminatskiva i grå betongfärg. Och om diskhoarna kommer underlimmas, planlimmas, snedlimmas eller vad tusan nu det fanns för fler möjligheter återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0