Nu har världen varit liten igen

Sitter på Tapwells hemsida och studerar köksblandarmodeller och försöker bli klok på om den modell jag vill ha finns med diskmaskinsavstängare eller inte. Handlingskraftig som jag är lyfter jag luren och ringer Tapwells huvudkontor på Söder för att guidas genom denna djungel av krom, rostfritt, pipar och rör. Jag babblar på med deras hemsida framför mig och försöker tappert beskriva vad jag är ute efter men märker att killen i andra änden tystnar. Helt plötsligt frågar han om jag heter XX XX (mitt fullständiga namn) och jag tappar fattningen helt och hinner tänka "hjälp, har jag varit i deras butik och röjt och hamnat på någon svart lista, har jag beställt något och har i så fall människan världens namnminne eller vad tusan är det frågan om??!!!"

Killen fortsätter med frågan om jag kommer från G-ved och då är jag helt borta för inte talar han småländska och inte är rösten bekant. Då äntligen klämmer han fram vem han är och då är det MB från A-torp! Umgicks mycket under gymnasieåren! Vet att han bor i Sthlm men sist jag sprang på honom jobbade han i en klinkerbutik på Östermalm.
Mycket komiskt sammanträffande och jag kommer åka till butiken på måndag och hälsa på och kolla in deras utställning live istället för att klicka mig runt på hemsidan. (TU har såklart redan varit där och spanat in. Han är grym på research!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0