I väntans tider..

.. är vi nu. IKEA har precis aviserat att köket är på plats om en halvtimme. "Kommer med massa kartong" som chauffören sa när han ringde.Hade lust att svara "ja, och jag har betalat för att du ska bära upp och in varenda en av dem och jag kommer älska varje minut du gör det när jag övervakar ditt bärande från soffan.." Men det sa jag inte..

Morgonens byggmöte kl 6:00 med Lukas och elfarfar - nu är nästa gamla gubbe på väg in i lägenheten (verkade lika rar som Stasys) - gick bra förutom att de förhalade starten från måndag till måndag om en vecka. :( Grusar till det lite i vår planering för kommande helger men det är bara att bita i det sura äpplet och "gilla läget, gill-la-la la läget"  som Tomas Ledin skulle sagt.

Offerter har trillat in under dagen och det här med att deala "män emellan" verkar inte vara min grej för jag hänger inte med i tugget. Nedan följer citat ur TU:s mail med en kontaktperson på ett känt byggvaruhus:

Kanon om du kan du sätta ett pris på följande vitvaror, sen har jag fått svar på allt i denna fasen. Vitvarorna svindyra, "regeringens" önskemål, Hoppas ni har bra inköpskanaler som hjälper oss. Kommer att kräva färdiglagad mat då jag kommer hem från jobbet framöver..


Hmm.. fast helt okej jargong så länge det blir en bra offert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0