På Klara norrafronten fortfarande intet nytt..

.. men idag gör det inget för jag har fått ett positivt besked om fortsatt uppdrag med mitt företag och DET är otroligt skönt! Kommer att vara sysselsatt resten av året och inkomsten är därmed säkrad för ett tag framöver så nu kan jag kanske, kanske köpa påslakanen jag vill ha. Det var min första, eller okej kanske andra tanke, när jag fick beskedet i allafall för så länge jag inte har jobb säkrat skulle jag inte kunna tillåta mig själv ohämmat shoppande. Nu är jag ingen shopaholic på något sätt men är sedan flera månader svag för just de här påslakanen och jag har helt enkelt gjort dem till en målbild över vad jag vill unna mig när jag rott projektet balkong och badrum i hamn - för det facila priset av 2800 kr. Då får man två påslakan och två örngott!


Måste bara få TU med på tåget och mina huvudargument för att köpa så dyra påslakan är följande:

* fantastisk satinkvalitet
* snygg design
* finns inte i dussinaffärer (inget fel på dussinaffärer - tolka mig rätt, men det är onekligen roligt att ha något som inte säljs till 253 miljoner hushåll via IKEA)
* priset utslaget på antal användningstimmar blir försvarbart om man jämför med vad man betalar för vissa klädesplagg
(kan presentera en matematisk uträkning på detta om det 'är nödvändigt, TU, baserat på utgångspunkten att vi har två uppsättningar påslakan att variera oss med och halva året således är bäddat med just dessa fördelat i kronor per timmes sömn)
* vi har inget överkast och behöver snygga påslakan för att dekorera rummet

Kan säkert krysta fram fler argument om det skulle behövas. Problemet ligger dock främst i att TU inte tycker att de är lika snygga som jag gör.

Känner dock att jag kanske måste vara så vuxen och tänka som mamma gör och kolla tvättråden innan jag slår till för jag har insett att opraktiska textilier går bort. Kan man inte tvätta dem normalt är jag beredd att låta drömmen förbli en dröm :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0