Köksrenovering slutet vecka 2

Nu närmar vi oss slutet av vecka två och den tid vi fick besked att det skulle ta för köket att bli klart. Tycker inte det verkar särskilt färdigt.. :)

Så här mycket av köksgolvet lades under gårdagen..


.. och fläkttrumman flyttades och breddades.


Elgubben jobbar på bra och han har lite att pyssla med i hallen! Det hänger ledningar och kablar kors och tvärs, vissa i bruk och andra inte.


På utbyggnaden mitt i bild ser man med blotta ögat att väggen är sned. Bredare upptill än nedtill. Igår upptäckte vi också att den nya väggen mot köket där kyl, ugn och skåp ska stå är byggd 20 cm för kort på bredden. Att de INTE tittar på vår köksritning är fastställt nu men de nickar snällt när man lite försiktigt frågar hur de tänkt få plats med tre högskåp som är 160 cm breda tillsammans på en vägg som är 140 cm. Jag tror dock att vi låter det vara som det är och försöker rita in en platsbyggd bokhylla i den nya glipa som kommer uppstå på andra sidan den sneda utbyggnaden mitt i bilden. Skulle kunna bli en snygg förvaring för kokböcker! Dessutom har elgubben redan monterat dit uttaget för golvvärmen mot den lilla väggbiten och det kan nog bli bra om man gör ett hyllsystem framför det för då kan man dölja den fula kontakten med böcker o dyl.

Kommentarer
Postat av: Therese S

Wow, vilket projekt ni gett i in er!! Hittade hit via Tessans blogg och kände att jag ville ge mig till känna:)Kram Therese (f.Müller)

2009-06-05 @ 13:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0