Walk-in-closet

Efter alla år i studentbostäder, ettor och delade lägenheter och rum med minimala garderober har min dröm varit en walk-in-closet. Att ha alla kläder framme, snyggt upphängda och framför allt överskådligt med gott om plats..
TU - som faktiskt har mer kläder och skor än jag - var helt med på idén och vi bestämde oss för att ta en bit av gästrummet och göra en klädkammare.

En ingång till gästrummet från vardagsrummet gjordes redan första helgen av grabbarna grus. Vad är det som fascinerar så med att riva ner väggar? Vi andra målade och skurade för att få bort röklukten medan OH,TG och TU bankade och rev. Macho..

Här är det OH som går loss med koften på öppningen. Han är så snabb att kameran inte ens kan fokusera honom.

Det blev bra och vi funderar på att göra öppningen ännu större för att optimera ljusinsläppet ytterligare i vardagsrummet. Ett problem med det är hur vi ska lösa möjligheten för gäster att stänga om sig men där har jag tillsammans med TG kommit på att man kan göra en stor skjutdörr som glider utmed väggen bakom soffan i vardagsrummet. På denna skjutdörr sätter man en fototapet och så fungerar det både som dörr och en gigantisk tavla. Kanske inte så stor som på bilden men åt det hållet:


Jag tror det skulle bli coolt med fototapet någonstans i lägenheten. Nu är allt vitt, vitt och jag skulle vilja ha något som stack ut lite. Typ nedan:
    


TU satte igång att sätta vägg i gästrummet med hjälp av OH. Gissa om jag fick inspiration av Sex and the City-filmen där Carrie får en walk-in som heter duga av Mr Big.
          

Vilken känsla att sitta på biografen och veta att min älskling stod hemma och fixade en garderob till mig också och dessutom med egna händer!

Tzz var ett stort stöd när det var dags att införskaffa garderoberna. Jag gjorde ett studiebesök i hennes och BD:s klädkammare och sedan bar det av till IKEA där vi snabbt ritade upp hur vår walk-in skulle se ut.


Interiörbild från Tzz och BDs klädkammare

IKEAS stommar är 100 cm breda och vårt mått på rummet är 302 så det passade perfekt med två breda 100 cm stommar och två 50 centimeters. Tzz fick tag i en skruvdragare och gick lös på monteringen medan TU matade Tullan i soffan. Omvända könsroller! :)

Efter många timmars slit stod äntligen klädkammaren klar och detta firades med en riktig tjejfest a la SatC. Bilder kommer senare.


Kommentarer
Postat av: Leonit

MeN jaG ÖnDrar vAr LeJJon SkA bO? HaN sA aTt haN skÖLLe fÅ eGeT RuM? /LeOnIt.

2009-01-11 @ 22:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0