Köksplaner

I fredags var vi på Noblessa i Bromma och ritade kök med en säljare där.
http://www.noblessa.se/

De har väldigt snygga kök och kör en kampanj under januari med 50% på all köksinredning inklusive vitvaror från Siemens. Vi bokade därför en tid och började rita med en grymt snabb och kompetent kille. So far so good.. Eftersom vi inte är helt eniga i team Klara renovering om hur köket ska disponeras så blev det ganska snabbt så att vi pratade i munnen på varandra. (Jag hade dessutom åkt direkt från jobbet utan att ladda med energi och var i upplösningtillstånd när vi väl kom dit - något jag försökte lösa med visningskökets polkagrisar, en påse Djungelvrål samt en kopp choklad från kaffemaskinen. Fick istället en sockerchock :))

Vi enades om att först rita TU:s köksförslag, sedan mitt. Jag tyckte dessutom att försäljaren - som ändå ska föreställa proffs - skulle göra ett eget förslag helt fritt från våra idéer.

Helt fantastiskt vilka redskap det finns idag för att rita rum! Schwisch sa det bara så hade han byggt ihop ett kök och printade det i de luckor vi ville ha. TU var krångligast och tog längst tid på sig (jag ska inte visa honom hur man gör inlägg här på bloggen för då går han säkert in och redigerar min version av kvällen hos Noblessa). Jag hade ju redan dissat TU:s förslag dessutom så jag tyckte inte vi skulle lägga så mycket tid på just det. (NEJ mamma, jag kör inte över honom. Han får ha egna åsikter!)

Jag gillar deras mörkröda kök.. IKEA har också ett rött men det är mycket rödare. Det här är mörkrött och hur fint som helst..
 

Jag skulle kunna tänka mig mörkgrått också. Och vitt..

Jag ska scanna in de olika förslagen vi fick från Noblessa men just nu hittar jag dem inte. Misstänker att de ligger i TU:s pappershög någonstans, troligtvis på hans kontor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0