Köket "före"

Vi beslutade oss för att vänta med köksrenoveringen och bo in oss lite för att få en känsla av hur vi vill ha det. Ursprungligen är köket indelat i två avdelningar med en glasvägg emellan mot "pigkammaren". OH och TG tycker att det bara är tegelväggen och pizzaugnen som fattas - sedan kan vi köra pizzeria. Saloonsdörrar mot köket och ett pizzavalv mot vardagsrummet - varför inte?! :)

Pizzavalvet

Vi tog bort glasväggen mellan köket och pigkammaren och hela köket fick ett lyft. Känns rymligt och sällskapligt!







Här är bilder från köket. Helt okej luckor egentligen men de är slitna och missfärgade av nikotin.  



Jag är väldigt inne på en köksö och jag gillar arbetsbänken som den är idag. Trevlig yta att stå och fixa vid om man har gäster som sitter vid bordet framför. Mingelkök är prioriteten. Man hamnar alltid i köket på alla fester så varför inte bygga så att det är lägenhetens givna social punkt?

Här är en köksö från IKEA som passar deras skåp. Finns i två storlekar. Kanske något att utgå ifrån?

Sedan är det valet av luckor... vitt är alltid snyggt och fräscht men i princip ALLA lägenheter man ser på visningar är vita så det kanske hade varit kul med något annat. Jag gillar rött! Noblessa har ett supersnyggt rött kök men jag är skeptisk till att det blir bra med så mycket färg när övriga lägenheten är vit. Grått kanske?






Kommentarer
Postat av: Pamela

Grym blogg, Lotta! Undrar; Är det en uppdaterad ritning som visar dagsläget med öppningar osv? Är det inga överskåp på sektionen som är mitt emot spisen?

2009-01-08 @ 22:21:50
Postat av: Pamela

Grym blogg, Lotta! Undrar; är ritningen uppdaterad med alla öppningar, väggar etc.?

2009-01-08 @ 22:24:08
Postat av: Scarlett

Ritningen är inte uppdaterad när det gäller klädkammaren. TU jobbar på det! Inga överskåp mitt emot spisen men däremot vid kylskåpet. Tycker mest att överskåpen är jobbiga för man når dem inte utan pall/stege. Misstänker att man kommer fylla dem med prylar som bara står om man väljer att ha kvar så många överskåp i nya köket.

2009-01-12 @ 00:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0