Dan före dan..

Imorgon är det dags för balkongbygge! Vi har packat undan kläder och saker hela helgen och försökt att förbereda oss på inplastning av det mesta för att förhindra damm att ta sig in (vilket kommer bli svårt - jag vet sedan badrumsrenoveringen på Alfhemsgatan i Göteborg. På tal om det...vilken pärs det var när jag sitter i godan ro hos familjen W i Majorna där jag har inkvarterat mig under renoveringsperioden och blir uppringd av hysterisk granne som säger att det rinner vatten från min lägenhet ner till honom. Byggaren som gjorde det jobbet bodde i samma hus men var ute och sprang och hade inte telefonen med sig så ingen kom in i lägenheten. UW och jag slänger oss i bilen och känslan när jag ska sätta nyckeln i låset och öppna dörren in till den lilla ettan var minst sagt ångestladdad. Möttes av en fuktig ångvägg och badrumsgolvet samt hela hallen var fylld med vatten. Det visade sig att en kakelplatta från den halvrivna väggen hade trillat ner och på vägen träffat duschblandaren som slagits på och stod och rann fritt på golvet som inte längre hade en fungerande golvbrunn. Fruktansvärt! I samma ögonblick som jag lyckats slå av kranen kommer grannen som ansvarade för bygget in och han bara tittar på mig och ser alldeles blek ut, väser mellan tänderna "jag har försäkring för sånt här, ni kan åka igen, jag tar hand om detta". Shit pommesfrites! Sov inte alldeles bekymmersfritt den natten.

Hoppas inte jag behöver vara med om något sådan igen.

Har fotat lite "förebilder" från lägenheten:


Här ska det bli en balkong! Franska dörrar med ett fönster vid sidan av.


Garderoben har tömts på kläder och rymmer nu istället prylar som vi inte kommer behöva de närmaste två månaderna och så ska vi plasta in allt, sätta dit en dörr och tejpa för dörren. (Ska ta ut gymbollen först - den kan inte vara i karantän i två månader) Antar att det kommer att damma ändå men då har vi gjort ett gott försök i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0