Torsdag kväll

Aaaaaaahhhh! Dagens funderingar kring hur det kommer att bli med golv, fondvägg och kakel visade sig helt obefogad:

Här är hörnet med fondväggen där badkaret kommer att stå sedan. Jag är sååå nöjd med resultatet hittills! Det kommer bli vita fogar på vita väggen och så neutrala med plattan som möjligt på väggen.

 


Stasys var alldeles vit av damm från kakelsågningen och han verkade lite uppgiven idag och gillade inte att han jobbade ensam. Han tog nog ut sin frustration på tvättskrubben för plötsligt hörde jag världens brak och när jag tittade in i hallen stod han där med en kofot i högsta hugg och gick loss på garderobsdörren och väggen runt omkring den. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta för just denna dörr och vägg ligger överst på TU:s funderingslista över hur dörr intill tvättskrubben ska lösas och så sent som häromkvällen letade jag efter jalusier till denna öppning. TU är mer inne på att behålla dörren så länge tills vi vet hur vi vill ha det men det alternativet finns alltså inte längre kvar efter Demolition mans framfart.


Jag frågade lite försiktigt när han var klar med rivningen hur dörren skulle se ut för att se om han hade någon plan med sitt rivande men då svarade han "neues tür kaufen" och förklarade att han inte kan jobba där inne när det är så trångt och det argumentet för rivning köper jag. I demoleringen tittade tegelväggen som är under fram och jag bär ju en gammal önskan om att få ha en tegelvägg sedan länge och såg såklart genast min chans att få denna dröm förverkligad. Stasys trodde dock att det skulle bli svårt att få bort putsen men i mina ögon gör det inget om det ser "ruffigt" ut. Tror det skulle kunna vara ett kul inslag i den annars vita och tråkiga hallen? Medhåll eller mothugg mottages tacksamt via kommentarsfältet under inlägget.

 
          FÖRE                              EFTER

När väggen tittar fram kan man se att de har använt vasstrån som... jag vet inte vilken funktion de har?


På tal om kommentarer vill jag tacka alla som kommenterar. Tack, O för tipset om bastubelysningen. Utan att ha varit i Kungliga tennishallens bastu tror jag att jag vet vad det är för lampor du menar för företaget jag arbetar för har något i den stilen i sitt bastutak.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej vännen,

Längtar efter att se det live i morgon och vår after work - ska bli såååå mysigt att träffa dig och Lejon ;)



Pusse

2009-02-19 @ 21:05:07
Postat av: Tessan

Glömde skriva att det ser urläckert ut!!!

2009-02-19 @ 21:05:27
Postat av: Niklas Eklund

Hej på er!! Sååå kul att se hur ni går lös på väggar, golv och allt! Kommer att följa bloggen här framöver. Längtar efter ett stockholmsbesök och en bastukväll med en kall cider(!) när ni är färdiga.

Sitter själv massor med timmar och letar intressanta inredningsprylar inför vårt kommande husbygge. Än så länge har vi bara inhandlat spotlights.... känns lite bakvänt att köpa lampor innan huset står på plats. Tipsar i alla fall om dessa spottar - helsnygga o finns i en,två eller tre tillsammans. id=136874&searchpage=" rel="nofollow">http://www.elbutik.se/product.html?productid=136874&searchpage=

2009-02-19 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0