Söndag - vilodagen

Innan jag gick för att fira alla-hjärtans-dag med KE och UT igår fick jag en genomgång av vad Stasys hade gjort under dagen och skulle göra kommande vecka. På tyska... jag förstod så mycket som "gummi machen" vilket jag tolkar som att vägg och golv ska våtrumsbehandlas två gånger till i början av veckan. Därefter skulle de börja kakla och om jag förstod allt rätt skulle det vara klart till söndag.

I vilket fall som helst går det nu att se rummets form och få en känsla för hur det kommer att bli och det var med stor lyckokänsla jag spanade in i badrummet igår kväll när jag kom hem. Innertaket är på plats och golvet har flytspacklats. Det kommer förhoppningsvis att bli så fint och jag är så glad att det fungerar så bra att bo här, att hantverkarna är så duktiga och flitiga och att vi snart har ett badrum. :)

Jag har inte tagit några bilder värda att publiceras idag för de blir så mörka nu när det är mörkgrått spackel överallt. Man ser inte vad de föreställer! :) Jag vågar dessutom inte försöka tända någon av de bygglampor som finns därinne för eluttagen hänger löst i taket och jag kommer säkert få mig en kyss om jag försöker ansluta i virrvarrret.

Själv ägnade jag hela dagen igår åt att rita kök i IKEA:s köksplaneringsprogram. Vad kul det är!! Jag blev helt uppslukad av detta och tiden rusade iväg och vid 17-tiden insåg jag att jag glömt min tvättid (som var ganska akut), missat lunch och skulle till Fridhemsplan och handla innan middagen hos UT kl 18:00. Men jag har nu tre ritningar som jag är nöjd med. Ska fortsätta att arbeta utifrån dessa och involvera min käre sambo i planerna också. Teambuildning inför nästa projekt: Klara Norra Kitchen. Eller som vi säger här hemma: Klara Nord Küche.

Nu är det dags för en raggardusch i köket igen innan dagens barndop i Solna. Misstänker att det kommer bli en sväng på IKEA efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0