Söndag förmiddag 22/2

Jag ligger och drar mig i sängen efter en toppenlördag och TU är ute och kutar i snön med Team Stockholm Maraton. Det skulle bara springa 2,6 mil idag (!) och lyssna på en förläsning så han är nog borta en stund. 
 
I badrummet håller Stasys olovligen på och kaklar. Vi beslutade oss för att försöka fortsätta med arbetet trots vilodagen och hittills har det varit helt okej. Det låter en hel del när plattorna sågas men det är under någon minut kanske max en gång i halvtimmen så jag tycker inte det borde vara så farligt. Jag ligger dock stel som en pinne varenda gång jag hör att hissen går i trapphuset och jag, konflikträdd som jag är, har ingen lust att bli utskälld.

De värst drabbade borde vara dem bredvid och den ena av dem verkar vara bortrest för honom har jag inte fått tag på trots flera dörrknackningar i veckan och den andra gjorde själv sitt badrum för någon månad sedan och är helt inne på att vi ska köra så det ryker. Grannen under har drabbats av en hel del problem då vårt byggdamm kommer in i hans mörka, väldigt lyxiga badrum via ventilationen, men honom har vi en god dialog med och han ska mutas med en flaska bubbel på måndag. Balkongkillarna har också lyckats häva ner en hel del putsdamm från fasaden på hans balkong som ligger precis under vår och jag hoppas dessa missöden inte inträffar igen för då kommer jag säkert få städa hemma hos honom..

Lägger ut bilder på dagens arbete ikväll när Stasys gått hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0