Sista duschen..

TU tar nu sista duschen i gamla badrummet! Klockan 7:30 imorgon kommer Putte Rör och monterar bort allt VVS och sedan kommer grabbarna grus och gör grus av väggar, gammalt kakel och betong. Vi har packat och skyddsplastat in i kaklet både bokstavligt och bildligt talat. VI ÄR TRÖTTA OCH FÖRVIRRADE, VELIGA OCH OSÄKRA så här ända in i det sista, men nu finns det ingen återvändo mer.


Inte helt olik Putte rör.. :) (Hoppas han inte läser denna blogg men med tanke på hur mycket han jobbar är det ingen större risk att han får tid över med sånt)

Dagen började bra med ett badkarsinköp på Badrumsgruppen via telefon. Tog bussen till Bromma för att inhandla tvättställ och skåp på K-Rauta. Westerbergs Motion, vit 75 cm bred. Bestämt och klar och kampanjvara just nu. När jag kommer dit får jag dock ett spel och tycker att lådorna är för grunda och börjar tveka. Rycker och sliter i andra skåp men det är urkasst, fult och trångt skyltat och personalen vet jag inte vilken sten de krupit fram under (USCH, vad elak jag är idag..) Säljare och inom serviceyrke verkar de inte vara - iallafall inte de jag fick tag på idag. Inkompetenta och oengagerade! Inget för min dåvarande sinnesstämning så jag börjar nästan lipa där i gångarna och bestämmer mig för att åka hemåt igen utan uträttat ärende.

Kl 19 kommer Putte Rör och Karo Snickare för att bestämma det sista inför rivning och bygge av det nya. Prata kan de iallafall.. Många historier blir det innan vi kommer till avslut och då är de ändå några beslut uppskjutna till arla morgonstund.


TU packar ur det sista ur garderoben som ska rivas. Inte helt tillfreds med att göra detta mitt i natten så han vill inte vara med på bild. :)


Soffan och klädstången inplastad

TU:s packning  - som vanligt i sista sekunden.

Nu är klockan 01:30 och vi är äntligen färdiga att sova och jag ska försöka somna in med Putte Rörs avslutande ord innan han gick tidigare ikväll:

"Om tre veckor är vi borta och ni sitter och dricker öl i er bastu"  - DET ÄR NÄRA NU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0