Måndag - sopkörning och Singing bee

Demolition man var på plats vid 7:00 idag på morgonen och höll sig hyfsat okej inom ljudramen fram till 8:00 när vi gick. Idag har han bland annat spacklat upp den här väggen:
Det är inte en enda vägg som duger som den är. Ni som sett hur kaklet satt innan vet hur snett och vint allting sitter så väggarna behöver justeras.
Jag hoppas verkligen de vet vad de gör och att de gör det bra så att våra stora, vita kakelplattor kan ha en tight liten fog.

Han har också börjat sätta upp reglar för nya väggar och utbyggnader:



Rivningssäckarna var nedburna till trottoaren när jag kom hem. Totalt 32 stycken plus toalettstolen.



TU och hans pappa fixade ett släp och lastade allt för skjuts till soptippen. I Vanadisberget blev de dock stoppade och fick inte slänga påsarna då de inte var täckta. De hänvisades till en annan soptipp och med lite tjat och övertalning fick de dumpa bagsen där. Ett gigantiskt TACK till P och min helt fantastiska sambo som slet och kämpade med detta!

Själv satt jag i godan ro på inspelning av Singing bee i Frihamnen... Tyckte det var roligare än soptippen. Tycker vi gjorde en korrekt könsfördelning och jag känner mig helt komfortabel med rollfördelningen.. Nej, det är verkligen inte så! Jag hade dåligt samvete som tusan när jag åkte till Frihamnen men försökte trösta mig med att jag i vilket fall skulle vara oduglig som hjälpreda med säckarna då jag inte ens orkar rubba dem från marken. Girlpower? Nja, inte i det här fallet.
  


Den här bilden tog jag för att ... jag vet inte varför jag tog den?! "Ett rör som sticker upp ur golvet" ska jag döpa bilden till. Den kom till i ett ryck jag fick att försöka göra konst av fula, oväntade motiv. Eller nåt..

Några andra som försökt sig på konst(iga) ritningar är TU och byggarna. Är det någon som blir klok på vilket av strecken på väggen som symboliserar var bastuväggen ska gå?! Känns som planerna ändras lite?


I vilket fall som helst är det sååå bra att vi bor hemma och träffar gubbarna varje dag för det uppstår fel och oklarheter dagligen och hade vi inte varit här hade det inte kunnat redas ut i ett tidigt skede. Det var för övrigt grannens råd (inte klagande grannen utan grabben i dörren bredvid) - att stämma av med hantverkarna varje dag för att undvika missförstånd och felaktigheter. Han hade inte bott hemma och inte tittat in varje dag och det ångrade han för det hade blivit en del fel.

På tal om grannar så verkar helgens arbete ha förlutit utan klagomål. TU har mött två personer i vår styrelse och den ena av dem hade inte ens märkt att vi höll på! Grannen under har inte heller märkt något vilket känns helt fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0