Måndag eftermiddag

Tog en tur till en tapetaffär för att kolla efter något fint som fondvägg i köket. Tanken är att inte kakla ovanför diskbänken utan köra tapet på hela den väggen och sätta glasskiva som skydd mot stänk istället. Jag vill ha något extraordinärt och absolut INTE något som man ser på var och varannan restaurang som fondtapet. Kan tänka mig färg (gillade ju den ovanliga blå nyansen som de målat med i visningsköket på IKEA till exempel) men också mönster om det bara är rätt sort. Brukar se med en gång vad jag gillar och inte.

Här är några bilder från dagens tapeter-jag-kan-tänka-mig-lista: (numrerade utan inbördes ordning)

1)
  Rutigt?

2)

 Randigt/melerat? Svårt att se färgen, lite åt de vinröda blandat med ljusbrunt och grått.
3)
 Blommigt i turkos och gulgrönt på silverbotten (syns inte på bilden men så ser den ut ;))
4)
 Turkos "skrynklat papper" - MIN FAVORIT Finns i flera färger.
5)
 Stadsmotiv
6)
 Småprickigt (alldeles omöjligt att se hur denna tapet såg ut, jag vet

Har också sett tapeter som ser ut som kohudar men jag har inte fotograferat dem.


Kommentarer
Postat av: Jenco ♥

Jag gillar rutigt

# 1 alltså

2009-02-17 @ 20:45:05
URL: http://jencobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0