Lördag - alla hjärtans dag

Vaknade utsövd 7:30 en lördag - vet inte när det hände sist? Nu sitter jag i köket och äter frukost och Stasys fixar inne i badrummet. Idag har han sällskap av en annan man men jag vet inte vad han heter. Kul för honom med lite sällskap och det är mysigt att höra dem småprata och fixa. Det verkar inte vara något oväsen på dagens program tack och lov.



Müslin jag köpte häromdagen visade sig, dagen till ära , innehålla små hjärtan och jag skickar ett sådant till alla mina nära och kära idag. Tack för att ni finns! En särskild hälsning till dig, TU!

Sitter och googlar lite på bastubelysning. Vi bestämde oss för att ha en hörnlampa samt en mysbelysningsramp under översta laven och jag försöker skapa mig en uppfattning om hur detta kan se ut och vad det finns för lampor. Min ringa erfarenhet hittills säger mig att bastulampor inte är särskilt snygga men jag försöker överbevisa detta genom en liten research.

 

        
Det bästa är om de går att gömma under laven som vi tänkt men jag vill att det ska finnas tillräckligt med ljus för att läsa i bastun. Brukar lägga mig med en bok på översta laven i bastun i Tandådalen och läsa. Jag blir så rastlös annars och tröttnar efter fem minuter.

De två sorterna längst till vänster är mest aktuella. Lysdiorder som finns på bildern längst till höger är jag inte så förtjust i. Jag vill ha mer jämt fördelat ljus. Mittenbilderna är exempel på vad jag menar med typiskt tråkiga bastulampor.

Det finns sidor med bara badrums-och bastubelysningar (såklart - vad trodde jag?!)
www.badrumslampor.se

(NU borde det väl snart vara dags för kosingen att trilla in?! Gör ju massor av reklam och kan lätt tänka mig att blogga på heltid och springa på en massa inredningsmässor för att få inspiration)


Den här bastun påminner om vad vi försöker skapa: ett rum i rummet med glasvägg men som ändå är inramat av nedsänkt tak och halvväggar.


Följande lilla notis hittade jag på ovan nämnda badrumssida och jag undrar om det verkligen är så enkelt att bli vacker?! :)

Badrumsbelysning gör dig vacker

Att välja rätt ljus för badrummet kan vara otroligt viktigt för sitt eget välbefinnande. Bilden i badrumsspegeln är för många det första man möter på morgonen och det sista man ser innan man går och lägger sig på kvällen. Där emellan skall belysningen fylla många funktioner beroende av aktivitet


Nu ska jag ge mig i kast med köksritningarna. Lika bra att smida medan järnet är varmt och om det var knepigt att få ihop ritningarna till badrummet kan jag bara föreställa mig hur det kommer bli med köket. Vi har inte enad front inom familjen där kan man säga.. Men älgfrys ska det bli! Det lovar jag, TU och nu har du det skriftligt här på bloggen. :)


Kommentarer
Postat av: Fam Forslund

Vi får ångest över att läsa här..... bara för att vi inte får tummen ur att börja med vårt eget badrum. Ni är skitduktiga och driftiga - kom och ge oss inspiiiiiiratiooooooon!!!! Please!



Röret bilden var fin!



Pusse

2009-02-14 @ 22:30:17
Postat av: Uffe

Vill bara tillägga att glaset till den lilla runda bastulampan, ifö electric, produceras av ett glasföretag i Norrköping.

2009-02-20 @ 15:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0