Inspirationsrunda på IKEA

Vi tog en lunch på IKEA igår och kollade in kök för att få lite inspiration till vårt ritande hemma.


Jag gillar köksö med förlängd matplats A LOT!


Det är svårt att få med hela känslan av ett kök på bild men det här var ett av mina absouta favoriter av de miljöer de byggt upp i Barkarby. (Uttalas Baaaaakabyy på småländska) De har blandat vita blanka skåp med svarta och blågrå och alla de tre har varit uppe på min lista som tänkbara alternativ så jag gillar idén att blanda dem. Tror det blir alldeles för vitt och sterilt om vi kör vitt överallt och det är dessutom så himla trist för i stort sett ALLA lägenheter har vita kök när man kollar bostadsannonser. Sedan behöver man ju inte överdriva och göra det extremt men jag tror ändå att vi ska satsa på lite färg också. Gillar den blå fondväggen på bilden också!



Den här glasväggen var också lite "kinky", gjord av glashylla och spegelkvadrater samt en ljuslist. Kanske lite för mycket barkänsla? Eller så skulle det bli coolt på väggen vid fönstret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0