Fredag

Idag var det dags för oss att möta elektrikern för första gången. Han kom vid 7-tiden och vi gick igenom bastulampor, 3-fas, eluttag i kommoden, lysknappar och eluttag. I mina öron ungefär lika obegripligt som tyskan jag försöker prata med Stasys när vi kommer in på 1-fas, 3-fas och ledningar hit och dit. Men jag är full av förhoppning att det kommer bli bra!

Idag har väggarna spacklats klart och väggen för toacisternen byggts upp.


Det blir en liten hylla ovanför toaletten och hade vi haft lite mer plats hade jag velat att den gick ända in till väggen vid badkaret men det är tight som det är med 160 cm så det fick bli en så smal utbyggnad som möjligt.



Elektrikern har fixat uttagen och dragit det mesta av elen idag också.

TU har åkt till Sundsvall för grabbhelg och jag har varit hos hans systerdöttrar på födelsedagskalas och där var det andra byggen som gällde: TU:s julklapp - en bilbana
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0