Fredag kväll - after work

Precis som förra fredagen har det passerat en massa folk här idag. Balconakillarna, samma två som förra fredagen, målade till fönstersmygen och idag fick jag äran av deras sällskap i hela tjugo minuter. Badrumskillen har målat taket och satt upp någon slags svart plast på väggarna i badrummet och reglat för panelen. Tyvärr hamnade reglarna på fel håll då han inte uppfattat att panelen ska vara liggande så han fick vackert borra ner dem igen och börja om. Som vi säger; gör om-gör rätt :)

TU och Karo hade en liten träff i bastun och gick igenom hur den ska byggas. Panelen är fortfarande på drift någonstans i världen och senaste budet är att leverens sker tisdag kväll. De får helt enkelt vänta om de skulle bli klara med allt det andra innan dess.

Sedan tittade LN förbi för att spana in vårt kaos och givetvis hamnade hon i arbetsläger Klara Norra och fick hjälpa till att utrymma köket inför demolitionTU:s kvällsrivningspass. Hon fick också agera beslutsfattare när det gäller min eventuella resa och deltagande på kusinens bröllop i Gved imorgon eller inte. Jag fick inte klartecken för denna resa och med tanke på hur jag mår nu är det nog klokast så..
Tack, LN för uppriktighet, assistans här och för de fina tulpanerna!
   

TG och FF hann också passera några minuter men försvann när Tu gick loss på köket.
 
Denna gång var han mer redo med tejp och plast och hela köket är i princip nerpackat och utrymt och inplastat. 
       

Jag satte mig i säkerhet på andra sidan pizzavalvet, TU tejpade igen från sitt håll och sedan gick han loss på väggarna. När jag en timme senare fick titta in såg det ut så här... mina matlagningsplaner för kvällen är INTE aktuella kan jag meddela:
    

     
 
   
 

Kommentarer
Postat av: Jenco ♥

Citat TT;

-O fy fan, å fy faan!

2009-02-28 @ 23:08:40
URL: http://jencobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0