Fredag 20/2 - ÖPPET HUS

Idag har vi öppet hus hos oss för alla sorters handymans som kan tänkas ha ett ärende in i vår lägenhet. De avlöser varandra i en strid ström och jag har tagit en halvdag ledig för att vara på plats och stämma av vad som händer och sker:

Förutom Stasys i vanlig ordning, har det varit ett företag här som föreningen har anlitat för att justera värmen och byta reglage på våra radiatorer i samtliga lägenheter. Det var en arbetsledare som pratade mobiltelefon i princip hela den tiden de var här (30 minuter), en kille som bytte reglagen och en som dök in i lägenheten och in på vår gästtoalett och sedan försvann igen efter att ha tjinxat på sina kollegor.

Efter dem kom det två grabbar från Balcona som skulle putsa till öppningen ut till balkongen efter dörrinsättningen. Jag försökte stämma av en del annat med dem, ex snickerierna, men det visade sig att de inte var Balconakillar utan inhyrda för att enbart putsa. Suck! Inte lätt att hänga med i svängarna vem som gör vad. De uppskattade dagens putsarbete till ca 5 minuter. De meddelade också att de kommer tillbaka på måndag och tisdag och putsar lite till och därefter är det dags för målning onsdag och torsdag.
Mycket trevliga killar och de gick direkt in på förstaplatsen på min lista över nice handymans. De garanterade dessutom att balkongen kommer hålla och visade hur de hade testat den med en belastning på ett ton så jag känner mig safe nu. Att jag får svindel när jag tittar ner kan ju inte de hjälpa! Get used!

Jag har också hört ryktas att Karo är på ingång för att stämma av hur arbetet fortskrider med badrummet och det hoppas jag stämmer för en tidsplan hade suttit fint för mig som är kontrollmänniska och vill veta vad som händer härnäst.

I eftermiddag kommer Tzz på after work och för att spana in renoveringen. Förhoppningsvis blir hon inspirerad att dra igång hennes och BD:s badrumsrenovering. Svårt att mörka all oreda, byggmaterial och damm men det är lika bra att få en uppfattning av vad det innebär. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0