Måndagspaus i arbetet och tisdagsbestyr

Inga hantverkare under måndagen men ändå fix att ordna med. Toalettstolen till gästtoaletten skulle hämtas liksom lister till köket för att finnas på plats åt rörmokaren tisdag morgon. Fick oväntad och ovärderlig hjälp med att hämta detta av TG "som bara ville hjälpa till lite" med detta SKITgöra. (TU:s vitsiga humor - han tycker TG var "listig" som följde med mig för att hämta lister.. Seg humor - jag vet!) Huuur skönt som helst med sällskap så STORT TACK för att du följde med mig på denna körning tvärs över stan.

Inte lätt att veta vad man ska ha när man inte har koll på skillnaden på list, foder och sockel och det enda som stämmer in på beskrivningen är 5 m långt. Nog för att Lennart är en klippa när det gäller lastning men till och med han är lite för liten när det kommer upp i dessa längder. Som tur var hittade jag en lite kortare sockelstump på 2,41 m som fick åka med hem.

I morse kom rörmokaren och har gett sig i kast med alla vattenledningar. TROTS att jag frågade toalettförsäljaren, som håller till ute i ödebygden i Orminge, om allt till toaletten verkligen var med i de tre kartonger vi fick med oss så fattades så klart all mekanik (spolningsanordning mm) när röris skulle montera. Fick ringa ut och prata med dem och jag lyckades låta så ynklig och bekymrad för att rörmokaren inte kunde göra klart så de körde hit de saknade delarna nu på lunchen. Härligt!

Röris är igång med köket också och har satt dit bänkskivan. Dn blir jättefin! Nu ska han göra hål för diskhon och montera dit blandare så vi kan få vatten.

Vi har hela tiden vetat om att det är på millimetern att skåpen utmed långväggen får plats men det visade sig att det fanns lite spelrum kvar. Tur det för väggen är sned så bänkskivan blir sned i andra kanten om man inte får några millimeter och fixa till det på. Sååå skönt med en hantverkare som vet vad han gör. TU har installerat radio åt honom, jag kokar kaffe och jag ska kila ner och köpa kakor till honom för det gillar han. Som TU sa - nu gäller det att göra allt för att han ska trivas hos oss och prioritera oss så vi blir klara. Jag ska sätta mig på balkongen och skruva ihop IKEA-lådor.Jippi, vad roligt! Bättre än att inte göra något alls för att köket ska bli klart så here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0