Mellanperiod med småfix

Vi befinner oss verkligen i en mellanperiod just nu. Badrum och balkong i princip klart och köket på gång men inget konkret som händer. Elkillarna har spacklat igen väggen efter infräsningen av sladdarna och ska måla till det så det blir snyggt igen och snickarna väntar på bastuglaset för att kunna avsluta affären helt och hållet.

Ikväll ska vi åka till Elgiganten och hämta vår tvättmaskin som inte fanns på lager när vi betalade den förra helgen.

Vi har också haft en byggfirma på besök för att göra en offert men det visade sig att intresset för arbetet var ljummet från deras sida för de skickade ett mail en timme efter besöket och undrade om de skulle räkna på arbetet då de beräknade överskrida vårt budgettak med 100 000 kr (!). Är det så man gör om man inte är intresserad av att ta sig an ett jobb?

Jag har också varit i kontakt med en spännande tjej som vill lämna offert på köksbygget. Hon har eget byggföretag och samarbetar med rörmokare och elektriker för att kunna lämna helentreprenad. Supertrevlig gotländsk tjej och när jag googlade henne för att få veta mer om företaget hamnade jag på hennes blogg. Det visade sig att hon även är musiker och har varit med i melodifestivalen för några år sedan! Sedan ett år tillbaka driver hon dock detta byggföretag för att hon inte lyckats leva på musiken! Det ska bli väldigt spännande att träffa denna tjej imorgon och se vad hon har att komma med. Jag länkar till hennes blogg när jag träffat henne.

Det vore så skönt om vi kunde få alla bitar att trilla på plats innan maj men veckorna rusar iväg. Golfsäsongen börjar ju SNART och då vill vi fokusera på det istället för köksplanering. Ordentliga tag med ritningen och planeringen i helgen, TU, så vi kommer framåt! Så kan vi spela golf hela sommaren sen.. UNDERBART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0